23 september 2014

Verwennerij

Ik zit nu moe en futloos op de bank te kijken naar goede tijden en tegelijkertijd schrijf ik deze post. School sloopt me een beetje deze week. Het zijn lange dagen en veel tussenuren. Beetje jammer, maar het hoort erbij. Ik heb afgelopen week mezelf even lekker verwend en ik laat in deze post zien hoe je makkelijk thuis een gezichtsbehandeling bij jezelf kunt doen.



Je hebt nodig:
-een handdoek
-een glazen kom
-kokend water
-theezakje
-70% alcohol
-een lekker masker
-lippenbalsem
-wattenschijfjes
-Face wash
-gezichtscrème
-vaseline

Je begint uiteraard met je gezicht schoon en vetvrij te maken. Haal al je make up van je gezicht af en zorg ervoor dat je begint met een schone huid. Je kan met je handen of een gezichtsborsteltje je gezicht scrubben met de face wash.


Deze is prima te bruiken voor een gemengde huid
Maak ronddraaiende bewegingen en doe dit ongeveer 2 minuten. Zet ondertussen het water aan de kook en zoek een theesmaak uit. Dit is overigens niet perse nodig, maar kamillethee is wel goed voor de gevoelige huid. Leg het theezakje in de glazen kom en giet het water in de kom.

Ga met je gezicht boven het water hangen en leg de handdoek over je hoofd en sluit het helemaal af, zodat de stoom goed in kan werken op je gezicht. Dit doe je zo'n minuut of 10. Je poriën staan nu open en puistjes kunnen eventueel uitgeduwd worden. Dit is een vies klusje en niet echt een smakelijk onderwerp om erover te praten, maar toch hoort het in deze post thuis haha. Daarna ga je met een wattenschijfje gedrenkt in alcohol over de uitgeduwde puistjes heen, zodat deze helemaal schoon worden. Dit kan een beetje prikken, maar is niet erg. Je kunt eventueel je wenkbrauwen epileren en daarna breng je het masker  aan met je handen of met een foundation kwast op je gezicht. Ik zelf gebruik altijd een verpakking waarmee je twee keer kunt doen. Een zakje is precies genoeg.
Deze zakjes zijn voor ongeveer €0,50 te koop bij de DM
Het masker laat je ongeveer 10-15 minuten inwerken en voordat je het masker met lauw water van je gezicht afspoelt, masseer je het nog goed in met je handen door ronddraaiende bewegingen te maken. Nadat je gezicht weer schoon is doe je een lekkere gezichtscrème op je gezicht en smeer je, je lippen in met een lippenbalsem. 
Babylips van Maybelline is mijn favoriet. Deze ruikt naar amandel
Meestal doe ik daarna nog een heel klein beetje vaseline op mijn vingertop en smeer dit uit over mijn wimpers. Je wimpers zouden er sterker van moeten worden. Ik merk niet echt verschil of ze sterker worden of niet, maar de volgende dag kan ik mijn mascara wel veel mooier aanbrengen. Dus misschien het proberen waard. Vergeet de volgende ochtend  niet om het laagje vaseline van je ogen af te halen met water of make up remover, voordat je mascara opdoet. Anders pakt de mascara niet goed. Wist je dat je met vaseline ook je mascara kunt verwijderen? Smeer wat vaseline op je oogleden en wrijf er een paar keer overheen. Daarna ga je met een nat watje over je ogen heen en als het goed is, is je mascara zo goed als verdwenen. Ikzelf doe het niet vaak, omdat ik te lui ben en meestal gewoon make up remover erbij neem. Vaseline is wel goed op zijn tijd voor je ogen ;)

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad. Geven jullie jezelf zo nu en dan ook een verwenmomentje?

Liefs


1 opmerking:

  1. Bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog :) Wat een leuk artikel! Liefs Emmy

    BeantwoordenVerwijderen