11 september 2014

Inner beauty


'People are like Oreos. The good stuff is on the inside.
Ik vond deze quote wel grappig en eigenlijk bevat het ook een kern van waarheid. Het eerste wat je ziet is de buitenkant. Zowel van de mensen om je heen als in dit geval het Oreokoekje. Vaak word je daar ook als eerste op beoordeeld. Niet altijd goed, maar ik doe het zelf ook. Vaak moet je door het uiterlijk heen kijken om te zien wat voor een persoonlijkheid iemand heeft. Vaak verwacht je totaal een andere persoonlijkheid bij het uiterlijk van iemand, waardoor je aangenaam verrast wordt. Deze foto geeft het principe duidelijk weer. Een olifant is niet bepaald een dier met een mooi uiterlijk om maar even in de woorden van de beautywereld te spreken, maar als je achter de persoonlijkheid van de olifant komt dan zal je zien dat die mooi is.



Veel meisjes bedekken zichzelf zoveel dat de natuurlijke schoonheid gewoon verdwenen is en in sommige gevallen is het zo extreem dat je ze niet meer terug herkent zonder make up. Dat is echt triest vind ikzelf. Dan maak je van jezelf een heel ander persoon. Meiden zijn vaak onzeker over hun uiterlijk en dragen daarom lagen foundation, poeder, en dikke lagen mascara op hun gezicht.
Yolanthe hier rechts bijvoorbeeld. Dit vind ik too much. Ik vind persoonlijk dat de make up te zwaar is. Als ik zo iemand zie op school, op het station of in de stad dan zie ik niet de lagen make up die op iemand haar gezicht zit, maar dan zie ik een muur zoals op de foto hieronder.
Je bedekt jezelf en durft je ware ik niet te laten zien, omdat je bijvoorbeeld bang bent voor de reactie van anderen. Begrijp me niet verkeerd! Ik vind make up een mooi middel om net wat extra's te bieden aan iemands gezicht, maar ik vind ook dat je kan overdrijven. Je kunt met make up ook een natuurlijke look creëren.

Nogmaals ik heb totaal niets tegen make up, maar soms zien meiden niet waar ze mee bezig zijn en laten hun ware ik niet zien.

Hopelijk hebben jullie er iets aan gehad.

Liefs





Geen opmerkingen:

Een reactie posten