16 september 2014

10 dingen waar ik HAPPY van word

Because I'm happy, lalala. Het liedje 'happy' van Pharrell Williams is al iets waar ik happy van word. Het is zo'n vrolijk liedje waardoor je een lach op je gezicht krijgt, tenminste ik wel!
Vandaag deel ik 10 dingen met jullie waar ik ontzettend happy van word.



Ik word happy van...
 
1: Een lekker ontbijt
Er gaat niets boven een lekker ontbijt, cornflakes, broodjes uit de oven, verse aardbeien of ander lekker fruit, vers geperste jus mmmm. Ik krijg er honger van!

2: Films
Als ik ergens van kan genieten is het een leuke, mooie, grappige film. 1,5 tot 2 uur wegdromen in een andere (perfecte) wereld. Waarom niet?


3: Nagellak
Ik heb nu inmiddels al aardig wat nagellak verzameld (lees meer dan 100) en kan er van genieten als ik de lade open trek en alle gekleurde, glitter, matte, glanzende nagellakjes zie staan. Ik heb zo mijn periodes dat ik weken achter elkaar nagellak op doe, maar ook dat ik weken niks op mijn vingers heb. Nu ik dit zo typ zie ik dat ik geen nagellak op heb en ik ga dadelijk tijdens het tv kijken mijn nagels maar eens... *twijfelt tussen roze en goud*.... roze lakken. 
 
 
4: Leuke quotes of foto's
Ik zie soms zo'n leuke dingen voorbij komen op het internet. Ik klik ze aan, sla ze op en gebruik sommige voor mijn blog, om inspiratie op te doen of als bureauachtergrond te gebruiken.


5: Schrijven
Goh nee echt? Ja echt! Schrijven doe ik al sinds de basisschool. In groep 4 ben ik begonnen met een verhaal te schrijven. 'Het gekleurde olifantje.' Ik had toen een olifant getekend met allemaal gekleurde vakjes op zich en het gekleurde olifantje ging samen met zijn vriend konijn op avontuur. Ik schreef alles op in een groen schrift tussen de lessen door. Als ik eerder klaar was en we iets voor ons zelf mochten doen dan lag dat groene schriftje alweer klaar voor mijn neus. Ik heb daarna nog een heel lang verhaal/boekje geschreven wat een beetje weg had van de Carry Slee boeken en daarna ben ik overgegaan op jeugdverhalen/boeken. Ik haakte midden het verhaal steeds af, omdat ik weer een ander nieuw idee had voor een ander verhaal. Ik was/ben heel goed in het beginnen aan een verhaal, dan ben ik een bom van inspiratie, maar met afmaken heb ik nog wat moeite mee. Nu ben ik al aardig op weg en ben ik bij hoofdstuk 7 van een jeugdboek waar ik vorig jaar zomer mee gestart ben. In de vakantie wil ik hier weer aan verder gaan. Voor de rest vind ik bloggen super leuk om te doen, alleen vind ik het lastig om het bij te houden. Maar nu 2 keer per week een post online moet lukken.
 
6: Lachen
Lachen? Daar wordt iedereen toch vrolijk van. Ik word vrolijk als ik mensen aan het lachen kan maken. Of ze lachen me uit of ze lachen me toe. Het kan beide. Meestal kan ik om beide wel lachen. Ik lach dan om de lach van bepaalde personen. Het gegiechel, de stille lach, de schaterlach en ga zo maar door ha-ha.

7: Zwemmen
Zwemmen doe ik al sinds ik op mocht gaan voor mijn A diploma. Nu doe ik inmiddels al 9,5 jaar synchoonzwemmen en dat bevalt me hartstikke goed! Ik hou van het water haha. Het heeft al één voordeel ten opzichte van andere niet-zwemsporten. Je zweet niet, of ja natuurlijk zweet je maar daar merk jezelf niets van. Je bent in het water gewichtsloos en het is goed voor al je spieren in je lijf. Ik zelf kan mijn hoofd helemaal leegmaken als ik in het water lig. Lachen tijdens een training, een 'happy' gevoel krijgen als iets lukt waar je weken op geoefend hebt, al je kracht samen bundelen voor een lift op te bouwen met je ploeg en bijkletsen onder de douche.

8: School
Ja, van school word ik happy. Vooral nu ik een opleiding doe die bij me past en wat ik ontzettend leuk vind om te doen. Ik ben gemotiveerd en vind de vakken tot nu allemaal leuk. Natuurlijk wordt het in de loop van de tijd zwaarder en meer en natuurlijk zou ik dan vakantie willen hebben, maar de sfeer is gewoon super leuk. De klas is top, de stad Eindhoven is ook wel leuk, het gebouw vind ik leuk en de mensen om me heen zijn ook boeiend. Bovendien als ik elke dag thuis zou zitten, zou ik gek worden. Het is goed voor mij om niet de hele dag thuis te zijn. Een andere omgeving is goed!

9: Kamperen
Als ik iets leuk vind om te doen is het kamperen. Hoe primitiever hoe beter dat hoor je mij niet zeggen. Kamperen op een fatsoenlijke camping klinkt mij beter in de oren. Veel mensen denken bij kamperen vaak dat het heel primitief is, maar je hebt ook 5 sterren campings hoor! Je bent de hele dag lekker buiten en er bestaat even geen binnen. Behalve als je een (sta)caravan hebt natuurlijk. Maar dat noem ik niet echt kamperen. Nu lieg ik een klein beetje want wij zelf hebben ook een caravan, die altijd mee op vakantie gaat, maar we gebruiken hem eigenlijk alleen om in te slapen. Mijn ouders slapen erin. Ik slaap in een tent. We koken op een fornuis wat in de voortent staat en eten daar ook. Dus praktisch gezien zijn we echt aan het kamperen.

10: Foto's maken
Panorama's, selfies, filmpjes, noem maar op ik vind het allemaal leuk om te maken. In de natuur vind ik het mooi om foto's te maken van bloemen, bladeren die nog nat zijn van de regen, landschappen, luchtfoto's etc. Selfies met vriendinnen of alleen, tegenwoordig doet iedereen het en is het woord selfie ook echt in het woordenboek opgenomen. Filmpjes maken doe ik ook regelmatig. Niet vaak, maar zo af en toe maak ik een filmpje. De laatste keer was op het festival Purple.

Waar word jij happy van?

Liefs

Ik zou helemaal happy worden als jullie mijn facebookpagina liken!


2 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen! Ik word happy van bijna dezelfde dingen :)
    Paardrijden en koken maken mij ook super blij!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk artikel! Van een hoop dingen op je lijst word ik ook helemaal happy! :D ♥

    BeantwoordenVerwijderen