11 september 2013

sad feeling

Zoals je al aan de titel kunt zien ben ik een beetje :(
Jullie herkennen het vast wel. Je hebt het druk met school, de leraren krijgen allemaal tegelijk het briljante idee om overhoringen en proefwerken op te geven in dezelfde week en je bent verschrikkelijk moe. Zo'n week heb ik nu. Daarnaast ben ik ook een denkertje en denk ik op dit moment aan van alles en nog wat. Ik laat scenario's in mijn hoofd afspelen en meestal zijn die negatief. Van de quote 'drowning in your feelings' heb ik de laatste tijd een beetje last van... 


Je denkt en voelt van alles, maar op de een of andere manier kun je het niet uitspreken. Je houd het dus voor jezelf en blijft er mee zitten. Je gaat er over nadenken en verdrinkt langzaam in die gedachten. Je wenste dat er één juiste persoon was die jou precies kon vertellen wat je moest doen en hoe je het aan moet pakken, maar helaas die persoon is er niet. Jij bent degene die dat kan doen. Niemand anders kan jouw gedachte lezen of  het gevoel dat je hebt beschrijven, alleen jij. Dat maakt het soms ook zo lastig. Je weet niet hoe je uit die sadness kunt komen. Vaak is een whatsappje van de juiste persoon al genoeg, een knuffel van één van je vrienden of gezellig bij je familie zitten 's avonds. Je moet proberen om het opzij te durven en willen zetten. Het is nu misschien even een periode waarin je je niet lekker voelt en waarin alles mis gaat, maar er gaat altijd eerst iets mis, voordat het perfect wil gaan. Overigens is dat niet helemaal waar wat ik net schrijf. Perfect? Perfect kan het nooit zijn, wel beter en dat is al vaak meer dan genoeg. Probeer je gedachten de baas te zijn en zet ze samen met je gevoelens om in positieve energie. Zoek afleiding en luister muziek. Dat is wat ik altijd doe. Muziek verwoord heel vaak je gevoel en geeft je onbewust advies in de situatie waarin je je bevind. Vaak voel je je gewoon :( en weet je niet waarom. Het zijn vaak onbewuste gedachtes die in je hoofd worden afgespeeld. Dingen waar je normaal nooit over nadenkt en die opeens na voren komen. De manier hoe je ermee omgaat is belangrijk, maar dat moet je zelf beslissen. Hou je het voor jezelf? Verwoord je het op papier of roep je het tegen de eerste de beste die je tegen komt? Dit zijn allemaal beslissingen die je zelf maakt. Je zult zien dat het na een tijdje beter gaat en dat je de baas bent geworden over je eigen gevoel en gedachten. Je leert van elke situatie weer iets en de volgende keer als je weer zo'n momentje hebt weet je alleen maar beter hoe je er mee om moet gaan. De 'juiste' oplossing heb je niet, wel ben je een ervaring rijker en dat is al voldoende. Uiteindelijk valt alles op zijn plaats en zul je zien dat je je hebt druk gemaakt om niks :)

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten