6 september 2013

kijkje door mijn leven

Hoihoi!

Ik lag gister in mijn bed en ooooo wat was het warm!! De ventilator op volle toeren gezet, muziek in de oren en nog kon ik niet slapen. Te veel om over na te denken? Te veel zorgen? Nahh ik wist het niet. Ik kreeg allemaal leuke ideeën en inspiratie voor mijn blog :). 
Dus er zullen binnenkort ho-pe-lijk een aantal 'leuke' posts online komen. Heb jij dat ook dat je soms uren wakker ligt en gewoon niet in slaap komt? Het lijkt net alsof mijn gedachten me niet met rust kunnen laten, nee ze blijven maar door mijn hoofd racen. 



Maar goed dat even ter zijde. Ik zal jullie een kijkje door mijn leven geven. 
Zoals ik al zei kom ik uit Limburg en ben 17 jaar. Ik zit op havo 5 en doe dit jaar eindexamen. Allemaal heel spannend! Ik wil me er 1000% voor inzetten, maar ik heb ook geleerd, zeker van afgelopen jaar, dat ik ook af en toe tegen mezelf moet zeggen: 'Zo en nu is het klaar! Je stopt nu!' Er spontaan op uit gaan en niet te veel denken aan school in het weekend. Daar is het weekend toch ook voor? Om bij te komen van de drukke schoolweek ;)
Door de week zit ik dan ook vooral met mijn neus in de boeken en heb weinig tijd voor andere dingen. Ik heb dit jaar een fijn rooster, dus het gaat nu al een stuk beter! Ik heb nu ietsje meer tijd dan dat ik vorig jaar had en dat is een hele opluchting. Als het dan eindelijk vrijdag is zoals vandaag, spring ik een gat in de lucht als ik eindelijk thuis ben om 16:15 uur.
De tijd vliegt dan ook voorbij en voor ik het weet zit ik alweer in de auto op weg naar de training. Synchroonzwemmen, is de sport die ik doe. Ik beoefen dit al ongeveer 7 jaar en ik vind het nog steeds zo leuk als in het begin. Ik train nu 2 keer in de week en probeer het thuis goed bij te houden door te rekken en krachtoefeningen te doen. Het is best een zware sport, wat veel mensen vaak vergeten. Ze denken vaak tutten met klemmetjes op hun neus die lachen en wat kunstjes laten zien. Nee! Er is discipline, zelfvertrouwen en lenigheid voor nodig. Hier wordt je uiteraard in getraind. Ik zwem zelf in Brunssum en de groep waarin ik zwem vind ik op het moment heel erg leuk. 


                                                
Op zaterdag na de ochtendtraining ga ik meestal wat huiswerk maken en afspreken met vrienden. Zondag is een rustdagje en ga ik me weer mentaal voorbereiden voor school. Meestal kijk ik tv op bed en whatsapp/facebook/twitter ik met (vakantie)vrienden. Je kent het wel.





Verder ben ik een snob in muziek, vraag me niet wie dat ene leuke liedje zingt. Ik zing gewoon alles vrolijk mee wat ik op de radio hoor. Ik ben verslaafd aan toffifée. Het is gewoon de lekkerste traktatie op aarde. Ik heb een obsessie voor nagellak. Ik heb inmiddels 100 flesjes, maar begin me nu toch langzaam te realiseren dat ik moet stoppen... 

Gisteravond kreeg ik ook even haarfijn uitgelegd wat nou de beste strategie is om een mug te doden. Die persoon had er al 10 gedood. En nu zijn jullie vast benieuwd naar zijn strategie? Haha. 'Gewoon slaan totdat ze dood zijn, maar wel rustig en met héél veel passie. Met de nadruk op 'héél veel.' Was zijn antwoord. Hij is er een prof in geworden volgens mij:P

Ik ga nu lekker genieten van dit weekend!

Liefs

2 opmerkingen:

  1. Super leuk artikel!

    Ps. Ik zou het heel leuk vinden als je een kijkje wilt nemen en mij wilt volgen! Mijn blog is www.overvanallesennogwat.nl :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik volg je nu:) Zou het leuk vinden als je mij terug volgt :D

      Verwijderen