16 december 2014

Train die BBB

Kerst en oud op nieuw komt er weer bijna aan en daar hoort onder andere veel én lekker eten bij. Veel te grote voorgerechten, lekkere hoofdgerechten en onweerstaanbare desserts. Lastig om je dan in te houden. En dan heb ik het nog niet eens over de oliebollen, wafels, alcohol en warme chocomel. Het zijn allemaal caloriebommen helaas. Hoe leuk zou het trouwens zijn als je alles kon eten wat je wilt en dat er geen gevolgen aan verbonden zijn.... zucht. 
De afkorting BBB staat voor: buik, benen en billen. We willen het allemaal wel. Strakke buik, benen en billen, helemaal nu een groot deel van jullie de Victoria Secret fashion show gister heeft gezien. Ik had het er vandaag nog over met een klasgenoot. Na het kijken van die show voelen mensen zich opeens 10 kilo zwaarder en willen ze hun hele levensstijl omgooien. Terwijl je jezelf een dag eerder nog prima vond. Die modellen hebben een super streng eetpatroon en sportschema om die mooie strakke body's te krijgen. Normale mensen die naar school moeten en werken hebben daar geen tijd voor. Ik geef je vandaag een paar tips hoe je met zo min mogelijk tijd zo effectief mogelijk kunt trainen op die BBB.




Je kunt het beste je dag beginnen met een kleine workout, een glas water en een stuk fruit. 
Je lichaam heeft een aantal uur al geen vocht meer binnen gekregen en daarom is het belangrijk om te drinken zodra je wakker bent. Water is goed voor je lichaam en het ligt ook niet te zwaar op de maag. Je kunt ervoor kiezen om een stuk fruit erbij te eten, maar het hoeft niet, ikzelf doe het niet. Nadat je heb gedronken trek je je sportoutfit aan begint je mini workout.

- 3x 30 jumping jacks (zo activeer je je hele lichaam)
- 3x 20 squats
 - 2x 20 lunges
- 3x 20 bicycle crunches
- 1x 45 sec. plank
- 1x 45 sec. side plank links
- 1x 45 sec. side plank rechts

Na deze sets kun je ervoor kiezen om tijdens het tanden poetsen de wall sit uit te voeren. Zet je timer aan op je telefoon en stop bij 2 minuten. Zo heb je én de oefening effectief uitgevoerd én je hebt netjes 2 minuutjes je tanden gepoetst.

Sta in de ochtend ongeveer 20 minuten eerder op en start je dag goed. Als je 's ochtends een workout uitvoert dan wordt je motor aangezet en start je verbrandingsproces. Je zult na een tijdje ook merken dat je fitter en lekkerder in je vel zit. Ik zelf heb in de ochtend nooit zin, maar ik heb een bucket list voor 2015 gemaakt met happy body in het lijstje. Iedere ochtend als ik op sta zie ik het lijstje en dat motiveert me om aan de slag te gaan.

Hopelijk heb je hier iets aan gehad.
Wat werkt voor jou als motivatie om te gaan sporten?

Liefs


2 opmerkingen:

  1. Goede tips! Deze oefeningen zijn inderdaad heel goed voor je,ik deed ze altijd in de sportschool. Mijn motivatie om te sporten is om jezelf een doel te stellen. Zo ben ik nu bezig met hardlopen en wil ik in het voorjaar meedoen met een hardloopwedstrijd.

    http://www.bloglovin.com/blog/13049789

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt helemaal mee eens! Je moet doelen stellen voor jezelf, dan weet je waar je het voor doet. Veel succes met de hardloopwedstrijd :)

      Verwijderen