24 december 2014

Merry Christmas

Regenachtig en veel wind, maar geen sneeuw. Heb jij een kerstgevoel? Ik niet en daar komt dan ook nog eens bij dat ik me niet zo lekker voel bleh. Ik ben nooit echt (vaak) ziek, maar als ik ziek of niet lekker ben is het wel in de vakantie of met de feestdagen. Maar ik laat mijn kerst er zeker niet door verpesten. Ik vier het net zoals elk jaar met familie, het vele lekkere eten en cadeautjes uitpakken die al te lang onder de boom liggen. Ik heb wel altijd super veel zin in kerst en het einde van het jaar, maar als het er dan ook echt op aan komt dan wil ik het liefst dat het nog een paar weekjes wordt uitgesteld. Ik weet niet waarom... misschien omdat het anders veel te snel voorbij gaat? 





Kerstavond breng ik altijd met mijn ouders en broertje door. We eten meestal niks speciaals, maar gewoon hollandse kost, pakken daarna alle cadeautjes uit en kijken zoals elk jaar home alone. Beetje cliché allemaal, maar het blijft gezellig en leuk.
Eerste kerstdag brengen we door bij mijn opa samen met de rest van de familie en tweede kerstdag doen wij niks speciaals, maar in de avond gaan we wel heerlijk gourmetten met de vriendin van mijn broertje en haar gezin. Deze kerst wordt lekker knus en gezellig. Niet alleen voor mij, maar dat hoort voor iedereen zo te zijn. Denk aan de mensen die het minder hebben dan jou, aan al je geliefde (die er niet meer zijn) en ik wens iedereen een fijne kerst!

24 december 1954

Ik liep de trap op met een dienblad gevuld met lekkere dingen. Croissantjes uit de oven, de frambozenjam van de overbuurvrouw, jouw favoriete kopje gevuld met een espresso en alvast een klein cadeautje. Je sliep nog heel diep en ik ging naast je op het bed zitten en wachtte totdat je wakker werd. Ik heb een uur naar je gestaard. Gestaard naar je ogen die af en toe een beetje knipperden, maar niet open gingen, gestaard naar je volle lippen en je hand dat op het kussen lag. Na dat uur werd je eindelijk wakker. Je keek me aan en je moest meteen lachen. Ik was zo verliefd op jou. Dat ben ik nog steeds. Jouw mooie heldere blauwe ogen keken mij aan en dwaalde daarna af richting het dienblad. De croissantjes waren inmiddels afgekoeld, maar dat maakte niets uit. Ik was zielsgelukkig en kuste je toen je rechtop ging zitten. Je was mijn soulmate. Je bent mijn soulmate. Ik zou je nooit meer laten gaan en ik ging naast je zitten. Nadat je een slokje van je koude espresso had genomen en mij met een vies gezicht aankeek, moesten we allebei lachen. Ik legde mijn hoofd op jouw schouder en we bleven een tijdje zo zitten. Zwijgend keken we voor ons uit en daarna ging ik rechtop zitten. Ik gaf jou mijn cadeautje en je vond het nu al mooi. Je pakte het uit en viel even stil. 'Ik wil de rest van mijn leven bij jou zijn. Je bent mijn beste vriendin en mijn grote geliefde.' Ik keek je hoopvol aan en ik zag een twinkeling in je ogen. Je gaf het doosje aan mij en een normaal iemand zou schrikken en denken dat je niet wilde trouwen, maar ik kende je lang genoeg om te weten dat er iets achter zat. Je stond op en liep richting de kledingkast en opende een lade. Je haalde een doosje tevoorschijn en kwam weer naast me op bed zitten. 'Ik wil geen dag meer zonder jou wakker worden, ik wil je omhelzen in de drukte en in de stilte, ik wil dat we voor altijd samen zijn.' Daarna maakte je het doosje open en vroeg of ik met je wilde trouwen. Nu had ik een twinkeling in mijn ogen en kon ik niets anders dan ja knikken en lachen van blijdschap. Je schoof de ring aan mijn vinger en ik daarna de ring om jouw vinger. 

24 december 2014

Ik loop de trap af, zet een verse koffie en haal de croissantjes uit de oven. Ik draai de deksel van de jampot van de supermarkt open en besmeer mijn croissantjes lekker dik. Ik kijk op de klok en daarna naar mijn ringvinger. Je bent mijn soulmate, mijn beste vriendin, je zult altijd in mijn leven blijven en ik pak het kettinkje dat aan mijn hals hangt vast en geef het een kus. Ik geef jou een kus. 'Gefeliciteerd met onze trouwdag schat. Ik zal vanavond aan de kerstman vragen of hij jou mijn cadeautje wilt brengen. Misschien kan ik het volgend jaar zelf doen.'

Liefs




2 opmerkingen:

  1. ik hoop dat je een fijne kerst heb gehad!
    Ik heb je blog net ontdekt en vind hem prachtig <3
    Ik wens je alvast een fijn 2015 en hoop volgend jaar nog veel meer posts van je te lezen!
    xx julia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee julia!
      super lief om je reactie te lezen. Ik heb een leuke kerst gehad en jij hopelijk ook. Ik wens jou een gelukkig nieuwjaar toe ! Xx

      Verwijderen