16 juli 2014

She's the best!

She's the best! Dan heb ik het natuurlijk over mijn moeder. Ze is vandaag jarig en ik wilde haar graag in het zonnetje zetten. Niet zo zeer omdat ze jarig is, maar het leek me wel een mooie gelegenheid.

 

Een moeder is een persoon die altijd voor je klaar zal staan en alles voor je over heeft. Ze stelt jouw geluk soms boven dat van haarzelf. Een moeder is iemand die voor het gezin zorgt (dit is bij iedereen natuurlijk anders) of ze wordt vaak zo gezien. Een moeder die zorgt dat het eten om 18:00 stipt op tafel staat zodat haar kinderen niet met een volle maag hoeven te sporten en zodat vader meteen vanuit zijn werk kan aanschuiven. Een moeder die ervoor zorgt dat de was in de kast komt en dat de boodschappen worden gedaan en niet te vergeten dat ze zorgt voor een schoon huis. Dit was vroeger een definitie voor het begrip moeder. Nu zien we dat niet meer zo. Mijn moeder is iemand die altijd eerst aan anderen denkt voordat ze aan zichzelf denkt. Dit is een mooie eigenschap, maar maakt je soms ook heel ongelukkig. Ik en mijn moeder lijken ontzettend veel op elkaar ook al willen we dat niet altijd toegeven. Daardoor bots het ook vaak tussen ons. Er zijn tijden geweest waar we elke dag wel een kibbel hadden met elkaar. Het gaat dan om iets onzinnigs wat vaker het geval is bij dit soort dingen. Er zijn ook zeker tijden geweest dat we het juist ontzettend goed konden vinden met elkaar en waarin we veel gelachen hebben.
 
Nu is de combinatie van 'puberen' en een moeder die niet echt met de tijd mee gaat (sorry mam :p) niet echt een goede combinatie. Ik schrijf puberen, omdat ik het heb over een langere periode tot op de dag van vandaag. Ik ben nu 18 jaar en soms weet ik heel goed wat ik wil, maar vaak ook niet. Ik zit dan vast in mijn gedachten en mama is meestal de persoon waarop ik dat afreageer. Iedereen kent wel het gezegde: ' De persoon waarvan je het meest houd daar reageer je, je ook het meeste op af.' Soms moeten we dat maar in ons achterhoofd houden, maar leuk is het zeker niet. Ik werk er wel aan, zodat dit niet meer gebeurd, maar het is heel moeilijk. Ik kan mijn gevoel ook niet precies beschrijven.
 
Mijn moeder draaft soms een beetje door. Ze haalt zichzelf veel te veel op haar nek terwijl het zoveel makkelijker kan. Maar het meeste doet ze toch allemaal voor ons. Mijn vader, broertje en ik. Laatst was ik aan het denken en drong het echt tot me door. She's the best!
Mama jij zorgt voor ons, je geeft ons dingen wat andere moeders niet aan hun kinderen kunnen geven, je leert ons dingen waar we wijzer van worden, je verrast ons en je plaats ons in je hart. Dankjewel hiervoor lieve mama, maar denk ook een beetje aan jezelf. Het is nu tijd om te genieten!
 
Zodra je de kaarsjes hebt uitgeblazen, snijden we de taart aan en niet te vergeten: vandaag is het jouw dag.
 
Dit was een persoonlijke post, hopelijk vonden jullie het leuk en misschien herken je jezelf er wel in.
 
liefs.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten