9 oktober 2014

Te laat... Gahaap!


zzzzz.... Je ligt lekker te dromen totdat je uiteindelijk wakker schrikt en op je wekker ziet dat je nog maar 15 minuten hebt voordat je moet vertrekken. Tanden poetsen, opmaken, tas inpakken, eten klaarmaken, opladers niet vergeten, kleren uitzoeken, *moest ik nu wel of niet mijn boek meenemen?* Het welbekende riedeltje wat door je hoofd schiet als je, je verslapen hebt. Hoe kun je het beste je tijd inplannen en het belangrijkste: geen tijd te verliezen! Ik ga jullie een paar tips geven hoe je het beste op een snelle manier je hele lijstje kunt afstrepen.

 


Je lichaam krijgt een adrenaline kick als het merk dat de cijfertjes op je wekker niet kloppen en het duidelijk is dat je je verslapen hebt. Je gooit de dekens van je af en dan begint het... er worde allerlei taken opgesomd in je hoofd die je moet doen. Poets je tanden en loop naar je kledingkast, zoek ondertussen je outfit bij elkaar en bedenk wat je mee moet nemen naar school. Dan verzorg je jezelf 10 x zo snel als normaal en schiet in de kleren. Je pakt je tas in aan de hand van het lijstje wat je in je hoofd had opgesomd. Vergeet de accu van je laptop niet! *spreekt uit ervaring* Want je zult zien dat je net op die dag een lange dag hebt en die oplader wel echt een must is ;) Je smeert snel je brood en eet onderweg.
 
Dit zijn de meeste standaard dingen die je doet in de ochtend als je, je verslapen hebt. Alles gaat 10 x zo snel en je hebt geen tijd om na te denken over hoe moe je eigenlijk wel niet bent. Nu komen een paar tips om een ochtend waarop je je verslapen hebt, iets relaxter te beginnen dan wat ik hierboven had beschreven.
 
tip 1:
Erg cliché, maar pak je tas de avond van te voren in. Het bespaart gewoon net wat extra tijd die je goed kan gebruiken in de ochtend en je voorkomt op die manier dat je (belangrijke) dingen gaat vergeten.
 
tip 2:
Zoek je outfit de avond van te voren uit en leg hem uitgestald klaar over je stoel of hang hem op aan de deurklink.
 
tip 3:
Maak een klein tasje klaar die je standaard in je tas hebt. Daarin zit een borstel/kam, mascara, kauwgom, tandenborstel en mini tandpasta. Onderweg naar je bestemming kun je in de auto tijdens de ochtend spits of in de bus/trein nog even de laatste dingetjes doen wat betreft je uiterlijk. Heb je nu echt geen tijd om je tanden te poetsen dan kun je altijd je mond opfrissen met een kauwgompje en mocht je het echt vies vinden kun je ergens op een toilet even snel je tanden poetsen. Als ik ergens saggerijnig om kan zijn is het als ik de deur uit moet zonder mijn tanden te kunnen poetsen haha.
 
tip 4:
Je kunt je lunch alvast zoveel mogelijk voorbereiden. Denk aan een broodtrommel, flesje drinken en boterhamzakjes. Mijn brood smeer ik 'altijd' in de ochtend, hoe verlaat ik ook ben. Dan is het, het verst en lekkerst.
 
tip 5:
Als je bang bent iets te vergeten in de ochtend, maak dan een lijstje die je op een zichtbare plek kunt hangen. Denk aan je deur, spiegel of boven je bed. Op dat lijstje zet je de dingen die je gedaan moet hebben voordat je vertrekt naar je bestemming. Zo loop je minder risico dat je iets vergeet op zo'n hectische ochtend.
 
Verslaap jij je vaak?
 
Liefs
 
Vind je mijn blogberichten leuk om te lezen en wil je op de hoogte blijven van nieuwe artikelen? Like dan mijn facebookpagina :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten