3 maart 2015

Banana pancakes, scrambled eggs


Ik kijk dagelijks op facebook waar ik allemaal leuke artikelen tegen kom van pagina's die ik 'leuk vind'. Zo zag ik ook een artikel hoe je zelf gemakkelijk banaan pannenkoekjes kon maken. Gemakkelijk was het zeker! Ik heb alles vast gelegd zodat jij deze heerlijke banana pancakes of scrambled eggs ook kunt maken. Ja, je leest scrambled eggs, want het omdraaien van de pannenkoekjes lukte mij niet zo goed. Oefening baart kunst denk ik?

Je hebt nodig:
- 2 eieren
- 1 banaan
- mixer
- kom
- olie/boter
- snijplankje en mesje
- bakpan


Op de foto zie je 2 bananen liggen, maar ik had me vergist. Natuurlijk kun je 2 banaan gebruiken, maar dan moet je ook 4 eieren gebruiken
Laten we beginnen!
Snij de banaan in plakjes en voeg ze samen met de eieren in een kom.


Dan pak je de mixer erbij en mixt eerst op de laagste stand de banaanplakjes fijn. Vervolgens mix je op de hoogste stand net zo lang door totdat je een beslag krijgt zoals op onderstaande foto. Zoals je ziet moeten in je beslag luchtbelletjes te zien zijn, dan is het perfect!



Gooi nu wat olie/ boter in de pan en schep met een pollepel 3 pannenkoekjes in de pan.
Het duurt even voordat de onderkant bruin is en je ze kunt omdraaien. Draai dus niet te vroeg en zet het fornuis of de kookplaat op een middelhoge stand, zodat ze gelijkmatig bruin worden. 



Na een kleine tien minuutjes is dit je resultaat en na een half uurtje heb je heerlijke pannenkoekjes of zoals op de foto in dit artikel helemaal bovenaan, scrambled eggs op je bord liggen. 
Smakelijk eten!


Ga jij dit lekkere en makkelijke recept thuis ook uitproberen?

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten