28 februari 2015

Dat klinkt als muziek in de oren


Sommige mensen kunnen haast niet zonder muziek. Ze luisteren het dag en nacht en weten precies welke artiest dat ene leuke liedje zingt. Zelf behoor ik niet tot die categorie, maar muziek vind ik wel een heel fijn middel om mijn dag door te komen. Heavy metal, remixen of toch maar pop? Ik deel graag mijn tips en tops met jullie, met onder andere muziek luisteren tijdens het studeren.  




Spotify heb ik zelf op mijn laptop en mobiele apparaten staan. Ik heb gewoon de gratis versie en vind hem heel fijn werken. Je kan heel simpel een afspeellijst* volgen of er zelf eentje samenstellen. 
* Ik benoem de titels van de afspeellijsten, zodat je ze gemakkelijk op Spotify kunt opzoeken en kan volgen.

Good morning!
In de ochtend wil ik het liefst rustig wakker worden en daar hoort dan ook een rustig muziekje bij. Wakker worden met heavy metal is niet bepaald het soort type muziek waarmee ik mijn ochtend wil beginnen. Als ik geen ochtendhumeur heb dan zou ik die wel krijgen daardoor...

Morning tea

Ik hou van thee drinken en als ik pas later in de ochtend op de trein hoef te stappen dan luister ik graag naar rustige muziek terwijl ik in mijn bed met een kop thee op mijn laptop zit.

Volgende station
Zoals de meeste van jullie weten zit ik in Eindhoven op school en reis ik iedere dag 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. In deze playlist zit van alles wat. De laatste nieuwe liedjes, maar er zitten ook wat oudere tussen. Gewoon een vrolijke playlist!

Dancefloor hits
Ik ben vast niet de enige die 's ochtends soms de kriebels in de buik heeft om te gaan dansen. Een lekker muziekje op en begin aan die workout! 

Study time...

Na zo'n dag school valt het nog niet mee om jezelf te motiveren om aan het huiswerk te gaan. Er zijn zoveel leukere dingen... Helaas moet er toch geleerd worden. Veel mensen luisteren naar hun dagelijkse muziek, maar er zijn ook mensen die eigenlijk niet kunnen leren met muziek op, zoals ik. Dit heeft twee nadelen. De tijd gaat veel langzamer voorbij, waardoor je steeds minder gemotiveerd bent om verder te werken en het is ook een stuk minder leuk en boeiend allemaal. Lastig zoiets? Nee! Ik word zelf heel rustig van piano muziek en kan er uren naar luisteren. Natuurlijk moet het volume niet op 100 staan, maar met een klein achtergrond muziekje op lukt het leren een stuk beter. De tijd gaat sneller voorbij en ik ben minder snel afgeleidt. 

Peaceful Piano

Rustige en mooie piano muziek waarbij je hoofd leeg wordt gemaakt voor alle nieuwe informatie die erin moet komen de komende paar uurtjes. 

Homework Tunes
Hou je niet zo van die piano muziek, maar ga je wel iedere keer meezingen als jouw favo liedje voorbij komt? Dan is deze afspeellijst wellicht iets voor jou. Het zijn de liedjes van nu, maar dan zonder de lyrics. Je bent niet meer afgeleidt en toch blijf je bij de tijd ;)

Superior Study Playlist
Dit is een afspeellijst met een mix van allemaal verschillende melodieën en instrumenten. 

Workout!

Zo je hebt de schooldag overleeft, je huiswerk is af en nu is het tijd om je hoofd écht helemaal leeg te maken en je lichaam een boost te geven. Nog inspiratie nodig voor een korte workout? Lees dan dit artikel even door.

House Workout

Lekker up-tempo muziek, zodat je niet in slaap valt tijdens je jumping jacks.

Run wild
Ben je niet zo van al die thuisoefeningen? Trek dan je hardloopschoenen aan en ren al die hardlopers voorbij die jou voor zijn gegaan.

Natuurlijk heb ik nog véél meer afspeellijsten die ik volg en zelf heb samengesteld, maar dit zijn zeker mijn dagelijkse favorieten.


Welke afspeellijsten volg jij allemaal op Spotify?


Liefs


2 opmerkingen:

  1. super fijn dat je dit allemaal bij elkaar hebt opgezocht, ik gebruik die afspeellijsten voor tijdens het huiswerk ook ! leuke post (:

    BeantwoordenVerwijderen