15 december 2013

Winter times


Vakantie, vakantie waar ben je? Het is bijna vakantie, bijna kerstmis, bijna oud op nieuw en bijna tijd om dit jaar af te sluiten. 



Winter is magic? Nou ik zie er niet zo de magie van in. Alleen maar nattigheid en kou. Héél veel kou, bevroren handen en voeten, dikke truien en de snowboots die je weer uit de kast haalt. Omdat het er toch aankomt, moeten we er maar het beste van maken. Laten we er maar een beetje magie bij stoppen dan. Lekker veel afspreken met vrienden en gezellige bezoekjes brengen aan familie. Even afschakelen van deze drukke periode en me focussen op een nieuw jaar. Want tja dat is toch wel bijna in zicht. Over een half maandje zitten we al in 2014. 2014. 2014 laat het even goed doordringen. 2013 sluiten we af. Ik sluit het af met leuke en minder leuke momenten. Dat heeft iedereen. Ook gaan we weer onze lijstjes maken om van 2014 een perfect jaar te maken.



Ik geloof er zelf niet helemaal in. Ook al behoor ik tot die groep die ieder jaar toch een lijstje maakt met hun voornemens voor een perfect 2014. Een nieuw jaar voegt eigenlijk niet echt wat toe, heb ik het idee. Je kan wel volgend jaar beginnen met die voornemens, maar waarom begin je niet morgen? Of nog beter vandaag? Zorg ervoor dat komend jaar niet perfect wordt, maar maak er gewoon een geweldig jaar van. Mét teleurstellingen, frustraties en een hele hoop andere dilemma's. Het maakt je allemaal tot de persoon die je nu bent. Je ontwikkelt jezelf voortdurend. Al heb je dat zelf niet door. Geniet van de momenten en leef in het nu en probeer om niet vooruit te kijken. Zo dat was weer even een wijze levensles van moi ;)

Morgen moet ik nog een weekje naar school met verkorte lesuren. Dat is wel héél fijn. Voor mij is de vakantie al een klein beetje begonnen. Mijn agenda staat weer vol met leuke dates die ik met vriendinnen heb. Ik ben me nu aan het bedenken dat het over 2 weken ook alweer kerstmis is en dat ik nog alle kerstcadeautjes moet gaan halen. Ik heb er in ieder geval super veel zin in. 
Op kerstavond gourmetten en met die stinkende kleren vervolgens aanschuiven bij de met kerstballen en flikkerende lichtjes bedekte kerstboom en cadeautjes uitpakken. De wel bekende 'home alone' films kijken en veel te veel lekkere dingen eten die op tafel worden gezet. De volgende ochtend staat er een wachtrij voor de badkamer, omdat iedereen die vieze gourmet geur uit zijn haar wil wassen en de vrouwen weten vervolgens niet wat ze aan moeten trekken. 10 verschillende outfits gepast en uiteindelijk wordt het toch de eerste. Of de tweede of de vijfde natuurlijk ;)
Ondertussen maken de mannen die er al van top tot teen uitzien een lekker ontbijtje klaar. Iedereen schuift aan tafel en probeert met mate te eten met in het achterhoofd houdend de vlaai en andere lekkernijen bij opa en oma. Tweede kerstdag is vooral een luier dag. Nog wat familiebezoekjes plegen en in de avond een filmpje op de bank uitbuiken.

Dan is het nog een paar dagen wachten voordat we kunnen aftellen. Telefoonnetwerken die eruit liggen, miljoenen die de lucht in gaan en die misschien gaan vallen bij de gelukkige, de overheerlijke oliebollen, appeltaarten en wafels met een toefje slagroom toe. Lekker, leuk en gezelligheid op 31 december/ 1 januari. Dan is het nieuwe jaar begonnen en begin je aan een nieuwe frisse start. Het gaat allemaal snel genoeg, dus spendeer iedere seconde die je hebt goed! Alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar <3


1 opmerking:

  1. het lijkt net of het elk jaar weer snel voorbij gaat, 2013 is voor mij echt te snel gegaan hihi ! Mooie poste ik kan niet wachten tot het 2014 is :D x

    BeantwoordenVerwijderen